سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی ها و محاسبه هزینه چاپ کاتالوگ

نظر

چاپ کاتالوگ در کرج

چاپ کاتالوگ در دو قالب کاتالوگ تبلیغاتی و کاتالوگ صنعتی طراحی می گیرد.

مطالب کاتالوگ شامل تبلیغات و معرفی خدمات و محصولات شما می باشد، که ممکن است همراه تصاویر مرتبط و یا عکس هایی از نمونه کارهایتان قرار بگیرد. در ابتدای کاتالوگ نام، لوگو، توضیحات و معرفی سازمان شما نوشته می شود. سپس اهداف شرکت و تاریخچه، سیاست های کاری و... در رابطه با فعالیت شما درج می شود. بعد از قسمت محتوا، تصاویر و اطلاعات، در قسمت پایانی قرار می گیرد که شامل نتیجه ای کلی، امتیازها، و اطلاعات تماس شما در صفحه است.

کاتالوگ نشان دهنده هویت و اصالت شرکت شماست. پس در رعایت اصول و نکات لازم برای طراحی آن دقت کنید. همچنین سعی داشته باشید در طراحی و چاپ از رنگ سازمانی خود و رنگ های هماهنگ با آن استفاده کنید.

چاپ کاتالوگ یکی از مفیدترین ابزار ها برای تبلیغات شرکت ها می باشد، کاتالوگ شامل مجموعه ای اطلاعات و راهنما در مورد یک یا چند محصول یا خدمات است، به صورتی که اطلاعات و مفهوم خود را به مشتری انتقال می دهد. چاپ کاتالوگ افست یک راه مقرون به صرفه برای معرفی خود در یک فرمت فیزیکی چشم نواز میباشد ، معمولا در چاپ کاتالوگ از صفحات بیشتر (بین 8 تا 96 صفحه)، اطلاعات دقیق، توضیح مفصل، جدول های تخصصی و مرجع، نمودار ها برای محصولات یا خدمات به ما ارائه می شود.

چاپ کاتالوگ با کیفیت، شفاف و با دوام نقش بسزایی در ارائه بهتر خدمات شما را دارد. تعیین بازار هدف ، زمان و نحوه توزیع بسیار در موفقیت کاتالوگ موثر می باشد ، در طراحی و چاپ کاتالوگ افست باید به نکاتی مهمی رعایت شود که شامل : نوع کاغذ مصرفی کاتالوگ انتخاب گرماژ ، مات یا براق بودن کاغذ بر اساس نوع طرح ، تعیین سایز و ابعاد استاندارد کاتالوگ در بصرفه ترین حالت ، وضوع تصویر 300 Dpi بخصوص برای تصاویر و متون کاتالوگ ، صفحه بندی و صفحه آرایی اصولی ، نظارت بر چاپ، نوع صحافی ، برش و بسته بندی کاتالوگ ، همه این عوامل در روند چاپ کاتالوگ حرفه ای تاثیر گذار می باشد.

اهمیت چاپ کاتالوگ

شاید این سوال برای شما پیش آید که با توجه به پیشرفت تکنولوژی چه لزومی بر چاپ کاتالوگ وجود دارد. جواب واضح است شما با چاپ کاتالوگ می خواهید یک بازار هدف خاص را به سوی خود جذب نمایید.

این طیف از مشتریان اگر به مشتری دائمی شما تبدیل شوند هر بار برای سفارش محصول باید از طریق کاتالوگ به اطلاعات آن محصول دسترسی داشته باشند و اگر از نسخه چاپی استفاده نمایند این کار با سهولت بیشتری انجام خواهد شد چون همواره به کاتالوگ دسترسی دارند و آن را روی میز یا کشو خود نگهداری می کنند.

نکاتی در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ

در خصوص چاپ کاتالوگ در کرج نکاتی وجود دارد که می تواند در این مسیر به شما کمک کند. چون ممکن است بازار هدف شما خارج از کرج باشد باید به طراحی کاتالوگ اهمیت بیشتری دهید و این طراحی فقط مختص به بازار کرج نباشد و نوع دیزاین آن به نحوی باشد که در سایر نقاط نیز کارایی خود را داشته باشد.

محتوای بکار رفته در کاتالوگ باید همه جوانب محصول را بازگو کند چون کاتالوگ در واقع نماینده شما به شمار می رود به همین دلیل باید محتوای بکار رفته در آن به همه سوالات مشتری پاسخ بدهد. همانطور که اشاره شد رنگبندی کاتالوگ باید با رنگ سازمانی شما یکسان باشد تا صفحه آرایی آن به خوبی انجام گیرد.

جنس کاغذ کاتالوگ برای چاپ بسیار مهم است. برای افزایش حس اعتماد مشتریان شما موظف هستید که از کاغذ با کیفیت استفاده نمایید. کاغذ با کیفیت باعث می شود که عکس های محصولات شما نیز با کیفیت بالاتری چاپ شوند.

در آخر این نکته مهم را باید گوشزد کنیم که برای طراحی و چاپ کاتالوگ در کرج از شرکت های طراحی معتبر مشاوره دریافت کنید. ما با گروه مجرب و با دانش خود در دیزاینستان می توانیم همه نیازهای شما را در این زمینه پاسخگو باشیم.

چاپ کاتالوگ تک برگی

رعایت نظم و استانداردهای گرافیکی در طراحی کاتالوگ به شما کمک می کند، تا کاتالوگ شما یک ساختار منظم و ظاهری شکیل و اصولی داشته باشد و بتواند در عین اینکه برای بیننده جذاب است، مفاهیم را به راحتی به ذهن او انتقال دهد. هرچه تصاویر و مطالب دارای کیفیت بالاتری باشد، نتیجه شما هم توجه بیشتری جلب می کند و مورد پسندتر خواهد بود. در طراحی کاتالوگ باید تلاش شود تا میل افراد به بازبینی و نگهداری کاتالوگ ترغیب شود.

نوشته های کاتالوگ شما نباید زیاد و خسته کننده باشد، حتی باید نسبت به بروشور هم کمتر و کوتاه تر باشد. برای هر قسمت یک شرح کلی، تیتر وار و خلاصه، اما پرمحتوا کافیست. برای خدمات و کالاهای جدید شرح معرفی و ویژگی ها داده می شود. اما برای دیگر مواردی که معمولاً همه با آن ها آشنا هستند و قدیمی و تکراری می باشد، یک توضیح مختصر کافیست. توضیحات اضافه در کاتالوگ مخاطب را از شما دور خواهد کرد.

در طراحی کاتالوگ باید به تمام نکات لازم توجه داشته باشید.

در صورتی که تعداد سفارش شما پایین باشد تولید آن ها با چاپ دیجیتال کاتالوگ، و با سرعت بالا صورت می گیرد. اما برای تعداد بالا تر چاپ افست مناسب است. از نظر  هم مقرون به صرفه تر خواهد بود.  کاتالوگ ها به جنس، تعداد صفحات و ابعاد کاتالوگ بستگی دارد. جنس کاتالوگ معمولاً کاغذ گلاسه با گرماژهای متفاوت است. اندازه کاتالوگ هم به انتخاب شما در سایزهای استانداردهای A4، A5، B4، B5 در نظر گرفته می شود. چاپ کاغذ کاتالوگ با توجه به طرح کاتالوگ شما، به صورت افقی و عمودی صورت می گیرد و با کمک خدمات طلاکوب، نقره کوب، برجسته سازی، برش های اختصاصی، روکش سلفون براق، مات، شنی، طرح دار و... می توانید طراحی کاتالوگ خود را کامل کنید. اگر کاتالوگ شما کمتر از 32 صفحه باشد، صحافی کاتالوگ منگنه ساده و یا لوپ روی آن مناسب تر است. برای صفحات کاتالوگ بیشتر از 36 صفحه، بهترین انتخاب، صحافی ته چسب (چسب گرم) است.

راه هایی که کاتالوگ شما را تبدیل به موفقیت می کند:

1. طراحی هماهنگ

فونت ها و رنگ های متن خود را حداکثر در چند گزینه نگه دارید و فواصل در متن شما رعایت شده باشد، ارائه با کیفیت تداعی کننده یک محصول با کیفیت است، فضای مورد نیاز را به عکس های خود اختصاص دهید بدون اینکه متن زیاد به چشم بیاید.

2 . عکس های حرفه ای و فوق العاده

عکس های عالی از محصولات هسته اصلی هر کاتالوگ است، اگر میخواهید برای چاپ کاتالوگ هزینه نمایید ، از عکس های بی کیفیت استفاده نکنید. از محصولات و یا پیشنهادهای اصلی خود برای برجسته کردن کارهایی که میکنید به بهترین نحو استفاده نمایید.

3. ادغام با تجارت الکترونیک

کاتالوگ ها راهی عالی برای پیشبرد اقدامات آنلاین هستند، کدهای QR و لینک سایتتان می تواند برای کنترل اثربخشی کاتالوگ کمک کننده باشد، مثلا با ارائه یک کوپن که نشان دهنده این است که مشتری کاتالوگ را دیده و از آن طریق سفارش داده است.

4. اولویت بندی محصولات

کاتالوگ شما نباید فقط لیستی از محصولاتتان به ترتیب حروف الفبا باشد، فضای بیشتری را به محصولات پر فروش خود اختصاص دهید و آنها در چند صفحه پخش کنید. نمایش گزینه های ( محصولات برتر ) محدود باعث می شود تا مشتریان فروشگاه یا وب سایت شما را جستجو کنند.

چاپ کاتالوگ برای زمینه های تجاری بسیار مهم است. قیمت چاپ کاتالوگ نسبت به کیفیت کاغذ و مرکب و دستگاه چاپ تعیین می شود و چاپ کاتالوگ ارزان بستگی به مواد مصرفی در چاپخونه دارد.

برای بدست اوردن قیمت نهایی چاپ کاتالوگ باید به عواملی مانند قیمت کاغذ، قیمت چاپ و بررسی امکانات چاپخونه مورد نظر اعم از نوع و مدل دستگاه های چاپ، تخصص پرسنل پرداخت . اینکه چاپ ما به چه شکل قابل انجام است، هم میتواند یکی از عوامل مهم در بررسی قیمت نهایی چاپ کاتالوگ باشد. مثلا برای چاپ کاتالوگ میتوان از دو روش چاپ دیجیتال و چاپ افست استفاده کرد؛ اگر بخواهیم چاپ کاتالوگ در تعداد کم و در سریع ترین زمان انجام دهیم از چاپ کاتالوگ بوسیله چاپ دیجیتال استفاده می‌کنیم و اگر بخواهیم چاپ کاتالوگ در تیراژ بالا و با قیمت بصرفه و کیفیت بسیار بالا انجام دهیم از چاپ افست برای چاپ کاتالوگ استفاده میکنیم. در ادامه مقاله به عوامل تاثیر گذار روی قیمت نهایی کاتالوگ اشاره خواهیم کرد.

چرا کیفیت چاپ کاتالوگ برای هر کسب و کاری بسیار مهم می‌باشد؟ 

چاپ کاتالوگ هر چقدر چشم گیرتر باشد مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب می کند. امروزه با بیشتر شدن رقبا لازمه داشتن چاپ‌کاتالوگ حرفه‌ای بیشتر احساس می شود. طراحی کاتالوگ هر چه قوی تر باشد میتواند چاپ کاتالوگ را حرفه ای تر کند.

با داشتن یک کاتالوگ با طراحی و چاپ حرفه ای میتوانید به پیشی گرفتن از رقبا امیدوارتر شد، بدین صورت که مشتریان بیشتری به کاتالوگ شما ارتباط برقرار کرده و محصولات و برند شما را دنبال خواهند کرد. مشتریان دوست دارند که کاتالوگ به خوبی طراحی شده باشد و توضیحات هر محصولات بصورت کامل در کاتالوگ گنجانده شده باشد که بتوانند بهتر تصمیم به خرید بگیرند.

منبع : دیزاینستان