سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارزش تولید محتوا در طراحی سایت

نظر

ارزش تولید محتوا در طراحی سایت

محتوا حامل اطلاعاتی است که در قالب متن ، تصویر و صدا در می آید تا اطلاعات و تجاربی را به دست مخاطب رساند و با استفاده از حس شنوایی و بینایی، آن ها را تحت تاثیر قرار دهد که در نتیجه به هدف اش که تاثیرگذاری بر مخاطب است برسد.

درواقع تولید محتوا دارای سیری مشخص است که ابتدا از معرفی نیاز شخص شروع می شود،  سپس به راهکارهایی برای رفع آن می پردازد و در نتیجه به اقدام فرد برای از بین بردن نیاز با توجه به راهکاری های گفته شده می انجامد.

 چرا وجود محتوا در سایت اهمیت دارد؟

بگذارید با مثالی ملموس و آشکار زمینه و ذهنیتی برای جواب سوال مطرح شده ایجادکنیم ، فرض کنید که در یک راسته سه مغازه کاملا شبیه به یکدیگر هستند و دست بر قضا هر سه آن ها کالاهایی یکسان و مشابه را به فروش می رسانند، کمی که به عمق ماجرا توجه می کنیم متوجه می شویم که در بین فروشگاه های a ،  b،  c فروشگاه b  دارای بیشترین مشتری و فروش است.

اما چرا؟ همان طور که گفته شد نوع کالاهای این سه فروشگاه حتی یک درصد با هم متفاوت نیست کالاهایی یکسان با کیفیتی برابر پس ماجرا از جای دیگر آب می خورد برای این که متوجه شویم که چرا فروشگاه b دارای مشتری و درنتیجه فروش بیشتر است به سراغ مشتریان آن ها رفتیم و نظری که مشتریان فروشگاه b درباره آن داشتند این بود که مشتری مداری ، توجه و صبر وحوصله و راهنمایی درست و کارآمد باعث شده که فروشگاه b را نسبت به دو فروشگاه دیگر انتخاب کنیم و حتی تمایلی برای خرید از سایر فروشگاه های هم نظیرش را نداریم .

این مثالی در قالب فضای حقیقی بود، که همه ما آن را تجربه کردیم و همواره یاد آور فروشگا هایی بود که مشتری ثابت شان بوده ایم. اما فضای مجازی و شرایط کاری آن ، وقتی ما وب سایتی با عنوان های مختلف برای کسب و کار خود  ایجاد می کنیم همواره در بین سیر عظیمی از رقبای خود قرار می گیریم که نیاز است به گونه ای جای یک فروشنده ی مشتری مدار را در آن پرکنیم که در قالب متن به راهنمایی مشتری بپردازد و به او نکاتی را تذکر دهد.

وب سایتی که دارای محتوا های ارزشمند و مطابق با هدف و استراتژی وب سایت است به کاربر اطمینان می دهد که به وب سایت درستی مراجعه کرده و موجب اعتماد وی می شود زیرا با محتوای آن تحت تاثیر قرار گرفته و شرایط دوستانه ای که محتوا برای راهنمایی وی ایجاد کرده موجب می شود که اعتماد شخص را به خود جذب کند و در نتیجه سبب خرید وی از وب سایت شود که نه تنها باعث افزایش جذب مشتری و فروش شود بلکه گوگل نیز یکی از معیار های مهم و اساسی اش مطالبی است که توسط صاحبان وب در سایت ها گذاشته می شود.

پس اساسی ترین نیاز برای رقابت در دنیای وب نوشتن محتوا است، بخاطر این که از نظر گوگل مشتری باید برای خرید کاملا آگاه شود و بتواند علاوه برخرید مطالب مفیدی از وب سایت دریافت کند که گوگل وب سایت هایی که به این نکته توجه دارند را در لینک های اول قرار می دهد اما اینکه چه نوع محتوایی از نظر گوگل ارزشمند است دارای بحثی وسیع و گسترده ای است .

اما می توان گفت که محتوای وب هم نقش ویترین و هم نقش فروشنده را بازی می کند پس در نتیجه هر چقدر ویترین زیبا تر و هر چقدر فروشنده حرفه ای تر باشد فروش بالاتر می رود پس باید به محتوای خود در وب سایت ارزش دهیم تا فروشگاه انلاین قویی تری داشته باشیم.

منبع : https://www.designestan.com/blogs/%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d8%ad%d8%aa%d9%88%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa/